maanantai 25. huhtikuuta 2016

Missä on hyväksyntä?


Moikka~~


Mä haluisin puhuu ehkä vähän taas syvällisemmin omia näkemyksiäni, koska mua hämmentää. Mä oon nyt seuraillu tota menossa olevaa Kielletty rakkaus - sarjaa ja jotenki mun silmät on avautunu entistä enemmän sille, miten epähyväksyvässä ja konservatiivisessa maailmassa me eletään.

Mä ite tuun perheestä, jossa kaikki on ainakin mun silmiin ollu aina ihan okei, ei porukat ainakaan mun kuulleen oo ikinä tuominnu ketään, ehkä maximissaan kummastellu jonkun vaatteita luokkaan "Ohhoh, itse en ehkä tuon näkösenä ulos lähtis", mutta ei nuo oo ikinä tuominnu muitten valintoja elämässä, tai ketään ihmisenä.
Sen lisäks mä oon teini-iän ehkä kriittisimmät kasvuvuodet eläny kaveri piirissä, jossa on ollu monen kirjavaa sakkia, ja koska oon vähän outolintu itekki, ni en mä koskaan oo tuominnu ketään muitakaan. Enintään ehkä semmosii common whitegirl ihmisiä, mutta se nyt on johtunu, lähinnä siitä että ne on niitä jotka on mut jättäny ulkopuolelle, tuominnu mut, haukkunu, puhunu paskaa selän takana, vieny multa mun parhaan kaverin, ajanu mun kavereita itsetuhosiin tekoihin, halunnu ettei mua ois olemassakaan...yms. Mut oon kyl saanu olla onnellinen siit ettei porukat oo mua ikinä tuominnu, vaikka ehkä jotain ulkonäkö muutoksia vastustellu, mutta niistäki jälkikäteen sanonu että ihan kivahan tuommonen on. Ja vaik oon pyöriny kummissa porukoissa, lähteny ulos ties minkä näkösenä ja ollu vähän sitä sun tätä, ni ei nuo oo kertaakaan sanonu etten minä kelpais ihmiseks.

Kuitenkin tässä maailmassa on tosi paljon ihmisiä, joiden mielestä ristiin pukeutujat on täysin luonnottomia, homot ja lesbot pitäs tappaa ja sukupuolettomuus on vaan mielisairaus. Niinku anteeks mutta MITÄ PASKAA MAAILMA? Mä en oikeesti voi usko et on nuoriakin ihmisiä, joitten mielestä sulla on ihmisarvo vain jos sä näytät ja koet itsesi siihen sukupuoleen, johon sä olet syntynyt ja sä haluat jakaa elämäs vain vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. 
Mun on oikeesti tosi vaikee jotanki ymmärtää sitä, et joillekkin erilaisuus on oikeesti tosi iso ongelma, kun mun mielestä se ei rajota mun elämää mitenkään, joten miksi tehdä siitä ongelmaa? Jos joku mies pukeutuu naiseks, miten se vaikuttaa suhun? Ei mitenkään. Jos kaksi saman sukupuolen edustajaa rakastaa toisiaan ja haluaa jakaa yhteisen elämän, miten se vaikuttaa sun elämään? Ei mitenkään. 

Mun omaan suvaitsevaisuuteen ympäröivän yhteisön lisäks on vaikuttanu myös cosplay. Se että mä vaihan itteni tosta noin vaan pojan rooliin ja kaverit ympärillä tekee samaa, niin en mä enää kato mitenkään kummasti jos joku pukeutuu arkena vastaikkaiseen sukupuoleen. Mulla on myös niin paljon johonkin seksuaali vähemmistöön kuuluvia kavereita, että välillä ihan hätkähtää miten se kaikki ei ookaan ihan tosta noin vaan okei kaikille, kun itelle se on niin arkipäivää. 

Toinen mikä ärsyttää mua ihan suunnattomasti on se että sanoja homo ja lesbo käytetään monesti haukkumasanana. Mutta kun ei se ole haukkumasana, vai pitäskö munkin alkaa haukkumaan kaikkia heteroiks? Kuulostaa tyhmältä, niinpä, älkää siis tekään käyttäkö homoa haukkumiseen, kun se ei sitä ole. 





Kertokaa toki omia näkemyksiänne, kommentti osio on ihan käytettävissä~~ ^^







Kirahvilapsi kuittaa~~








6 kommenttia:

  1. Oon niiku täysin siun kaa samaa mieltä. Mie joskus hätkähän siihe todellisuuteen et joku on oikeesti hetero ja cis mies/nainen. Oho. Kaikki miu kaverit on jotain LGBT communityä tai ainakin tukevat sitä vahvasti.
    En saa nyt järkevää tekstiä aikasek koska oon nii väsyny xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Fiilailen, ja it's okay, en mäkään enää jaksa järkevyyksiä tuottaa, tää tekti oli jo riittävästi xD

      Poista
  2. Preach.
    Samaa mieltä.
    En mä jaksa käsittää miten se voi jonku elämää niin häiritä jos esimerkiks nyt joku ventovieras ihminen toisella puolella Suomea onkin avoimesti homo ja puhuu siitä netissä/telkkarissa/ties missä. Ei se perkele mitenkään tee kyseisestä ihmisestä vähemmän ihmisen vaikka olis kuinka homo ja poikkeava tahansa. Ei siinä oo mitään vikaa, epäluonnollista tai muuta vastaavaa mistä joku kapeakatseinen tyyppi saattaa saarnata ja menettää yöunensa – antakaa toisten elää onnellisena ja keskittykää omaan elämäänne. Me kaikki ansaitsemme todellista rakkautta, ihmisarvon ja elämisen arvoisen elämän.

    ☆ Shiro Samurai's Cosplay Blog ☆

    VastaaPoista
  3. Itellä löytyy ihan lähipiiristä kokemuksia nimittäin mun veljeni käytti paljon homo/lesbo nimityksiä nälväillessä mulle, mikä oli tosi ironista kerran oon lesbo, mut eihän se sillon viel asiaa tienny. No, aattelin et sen pitää jotenkin oppia kuinka järetöntä on käyttää tollasia sanoja nimittelyy, joten käytin aina vastaavasti sanaa hetero, kun kuulin siltä homoa tai lesboa. Lopulta se tais älytä kuinka tyhmältä se kuulosti, sillä enää ei kuule noita ilmauksia kovin usein.

    Ja ihan mahtava postaus. Oon niin samaa mieltä, et keltä se toisen erilaisuus on pois.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mun jollain kaverin kaverilla oli kans tapana koulussa huutaa takas "vitun heterot" kun joku huus sille "Vitun homo" :'D

      Poista