perjantai 14. syyskuuta 2018

Cossissa Stockalle - Tracon 2018


Moikka!



Traconista onkin jo muutama päivä. Tapojeni vastaisesti oon vaan jahkaillu tän postauksen kanssa, mutta sille on syy. Oon ollu sunnuntaista asti ihan tosi hurjan ahistunu, oon vihdoin alkanu kunnol hakee töitä Tampereelta, jonne tosiaan elokuussa muutin ja oon vaan valtavan ahistunu kaikesta. Siitä saanko töitä, mitä jos saan töitä, mutten pidäkään siitä, tai ettei musta pidetä siellä, tai mitä jos en saakaan tarpeeksi palkkaa ja kuolen nälkään. En sitte oo saanu keskityttyä oikein mihinkään, oon vaan kirjottanu hakemusta toisensa perään. On oikeesti hakenu nyt ties mihin, koska haluun tästä tilasta vaan pois, joten en pysty olee tekemättä jotain, vaikkei se et kirjotan vaan lisää ja lisää ja lisää hakemuksia nopeuta sitä, että mulle jostai aimmasta paikasta vastattas. Inhoon tämmöstä paineissa odottelua, ihan kamalaa.


Mutta noh yritetääs nyt paneutua viime viikonloppuun, joka oli varsin mainio viikonloppu!



Mulla oli yllättävää kyllä cossit valmiina jo kolme päivää ennen conii, mikä tarkotti sitä, et vikat päivät vaan makasin lattailla ja olin ahistunu elämästä, koska mikään ei ollu viemäs mun huomiota. Perjantai iltana kuitenki Lintta ja Kris saapu Treelle ja menin keskustaan vastaan. Lintta tuli mun luo majottumaan. Käytiin Tamperetalolla vaihtamassa e-liput rannekkeiksi ja mäkkärin kautta himaan. Siitä huolimatta, että mun oma cossini oli valmis tuli cossin kanssa valvottua, koska Lintan cossi ei ollut valmis. :_D Päästiin nukkumaan joskus kahen jälkeen ja olis siinä jotain kuutisen tuntia ehtiny ihan kivasti nukkua, jos ois esim nukahtanu. :) Lintta kyllä veteli hirsiä koko yön, mutta mä nukahtelin vaan muutamiksi minuuteiksi kerrallaan ja lopulta tunti ennen herätystä nukahin vasta kunnolla. Olin tosi tosi ahistunu koko yön, on ihan kamalaa kun tietää et pitäs saada unta, mut ei vaan nukahda, velloo vaan semmosessa rajatilassa. Yritin kuunnella valaitten laulua, sateenropinaa ja rentoutusvideota enkuks, koska vieraisiin kieliin nukahan paremmin ku suomeen. Vaihoin asentoo, joskus auttanu ku oon kääntyny sängys kokonaa toisin päin, niinku pää jalkopäähän, mut ei. Kävin kolme kertaa vessassa ja join vettä. yritin tehä hengitysharjotuksia ja ihan kaikkeni, et nukahtasin. Ihme kyllä päivän aikana väsytti näitten reilun tunnin unien jälkeen yllättävän vähän. 

Joka tapauksessa aamu oli vähän koomanen ja aiheutti muun muassa muistiongelmia. Oltiin jo bussissa, kun vasta muistin, ettei mulla oo binderiä mukana. Olin siis Kananina, joten mulla ei sitä päällä ollut ja oli tarkoitus ottaa mukaan, että voin vaihtaa illalla mukavasti siviileihin. Vitutti ja ahisti.

Päästiin conipaikalle just vähän ovien aukeemisen jälkee ja päästii hyvin vähäisellä jonottamisella sisään, mikä oli kiva. Vedeltii narikassa vikat osat cosseista päälle ja mä yritin bongailla Golden kamuy fanaatikkokavereitani, koska oli tarkotus mennä kuuntelemaan Hinna Hinna luentoa. Tää oli oikeesta ainoo luento joka mua kiinnosti sillee oikeesti KIINNOSTI koko ohjelmakartassa. Ja se peruttiin. :D Noh saatiin Lintan kanssa aikaa käyä taidekujalla, ennen ku Lintta hilpaisi katsomaan jotain tanssihommaa ja minä kuvaamaan photaria Jansin Fire emblem cossista.



Mukavan photarin jälkeen meidän tiemme erkanivat ja minä liityin Lintan ja Krisin seuraan katsomaan tanssihommaa. Chiku pikkusiskoineen ja Eetu ilmaantuivat paikalle kanssa. Meillä oli cossi ryhmä Chikun kanssa. Siis oltiin samassa ryhmässä, jossa oli meidän lisäksi muitakin. Meistä kahdesta joku kävi nopeasti jonkun kuvan ottamassa siinä tanssihomman loputtua. Aloin havaita, että mun hanskojen raidat alkoivat tehdä saman kuin Honey-senpain sumer casual asun hihat aikoinaan. Lievää panikointia ja mietintää mistä saisi nopesti kynsilakkaa, jolla vedellä saumavarojen reunat, ennen kuin ne purkautuu kokonaan. Oltiin muutenkin menossa kauppaan ja ajateltiin, että kyllähän jotain kynsilakkaa nyt mistä tahansa pikku marketistakin saa. No ei saanut. :D

Meillä oli puolisen tuntia aikaa, ennen kuin HotAnimeBoyz aloittaisi esityksensä ja Lintan piti nähdä joku jolta ostaa joku levy. Lähdettiin siinä sitten Stockalle asti, kun se oli lähin paikka josta sitä hiivatin kynsilakkaa löyty. Oli muuten lievästi hauskaa mennä idolityttönä ja Arielina sinne normojen sekaan. Mut sain sentää kynsilakkani ajois ja käytii matkal hakemas ruokaa mäkkärilt. Siitä sit kiidettiin takas Tamperetalolle, minä Tracon live lavalle, kuuntelemaan poikia ja Lintta ettimään levyihmisensä.

Istahdin nurtsille ja aloin tyytyväisenä syömään wrappiani (vegepihvil ja salsa & sour cream), kun sitten tajusin, että mun puhelin jäi Lintan laukkuun. Päätin olla panikoimatta, koska Lintta sentään ties missä mä olin, kun taas mulla ei ollut mitään käryy minne se oli menny, joten aattelin et vaan pysyn paikallaan, ettei mennä ristiin. Pakko kyllä sanoa myös, että nautin HotAnimeBoyz esityksestä tosi paljon! Oon missannu noi niin monta kertaa, et nyt oli pakko päästä kuuntelemaan, vaikka sieltä Stockalta juostessa missasin alun. 
Yritin siinä mutustellessani sitte tähyillä josko näkyis jotakuta toveria, jolla saisin Linttaan yhteyden. Kun olin syöny ja päässy hanskojeni lakkausvaiheeseen elämässäni, bongasin Eetun. Ikävä kyllä Eetusta ei ollut hyötyä, Chikulla ois ollu Lintan numero, mutta siinä asiaani valittaessa Lintta ilmaantui paikalle ja olin hyvin onnellinen puhelimeni takaisin saamisesta. Siirryttiin Lintan ja Krisin ja jonkun Krisin kaverin kanssa sivumpaan, että päästiin istumaan ja Lintta syömään oman wrappinsa.



Lähettiin siitä sit ennen mun cossiryhmän photaria kuvaamaan Linttaa ja Krisii ja saatiin paljon meemumateriaalia. Oli hauskaa. Photarin aikana mm luotiin Arielin Ericille tinder ihan vaan photaria varten, koska miksi ei. :__D 





Tosiaan näitten photarin jälkeen mä lähin metsästelemään mun omaa cossiryhmää ja nää kaks lähti jonnekkin. Meidän Läpälöpö ryhmässä oli siis Minä (Kanan), Chiku (Hanamaru), Snibu (Riko) ja Ama (Ruby). Emppu oli kiva ja kuvasi meidät. Meidänkin photari oli aika meemikäs, voitte mun twitteristä käydä kurkkaamassa, kiinnitetyn twiitin kautta löytyy kaikki. :---D Olin vähän sad, ettei ehitty photaria kummemmin ryhmänä silleen hengailemaan, mut oli meillä hauskaa. Yleensä kyllä aina käy niin, että jos ei ryhmää sen yleisimmän conisquadinsa kanssa, niin ryhmänä tulee oltua vaan lähinnä photari. 
Snibu ja Ama lähtivät photarista kattomaan cossikisoja, Chiku hotellille vaihtamaan siviileihin ja minä yritin löytää toverini. Lintta ja Kris ei vastannu puhelimeen, mutta löysin mä Lallan. Oltiin matkalla myyntipöytä saliin, kun kaksi kadonnutta toveriani päättivät ilmoittaa taas olemassa olostaan ja Lalla ja Pauliina lähtivätkin sitten jonnekkin muualle ja me mentiin sinne myyntipöytäsaliin. Ostin vaan ramunee.




Oltiin kuvattu sekä noitten Ariel photari, et meijän Läpälöpöt samalla sorsapuiston laiturilla ja päädyttiin sinne takaisin. Meijän loppuillan suunnitelma oli mulla mennä kuuntelemaan kauhutarinaluento ja Lintta ja Kris oli menossa alaikästen iltabileisiin kattomaan taas jotain tanssimishommaa. Meillä kuitenkin oli aikaa jonkin verran reilustikin, joten Lintta otti musta vähän lisää kuvia. Siinä sitten myös joku vähän kameroihin perehtyneempikin miekkonen ryhty kuvaamaan mua ja otti kyllä törkeen hyviä kuvia!!! Nyt vaan toivon, et se sai mun spostin oikein ylös, et saan ne kuvat joskus vielä. Odotan innolla!
Vaihettiin siinä sit vielä mut kameran taakse ja Lintta ja Kris takasin kameran eteen ja otettiin muutamat kuvat lisää. Vaihettiin lammikon toiselle puolelle jossa aurinko osottautu paistavan huonosta kulmasta kun kukaan ei halunnu seistä lammikossa. Siinä sitte joku ehkä Batmaniksi pukeutunut lapsi tuli tenttaamaan meiltä pokemoneja ja kyselemään tunnetaanko me dc hahmoja. Onneks oon valveutunu Marvel fani ja tunnen vähän vihollis aluettakin. :_D Mut se oli vähän päällekäyvä lapsi, siinä vaiheessa kun se yritti ottaa mun peruukista kiinni, otin muutaman askeleen taaksepäin ja onneksi sen isä tuli onkimaan lapsensa mukaansa. Siinä sit katottii ku se lapsi meni häiriköimään seuraavia photoshoottamassa olevia cossaajia. Me päätettiin liueta paikalta.




Photarista Kris lähti käymään vaihtamassa siviilit päälle majotuspaikassaan, joka oli lähempänä kuin minun kämppäni. Minä ja Lintta siirryttiin samoissa aikeissa pukkariin. Mä olin edelleen ahistunu siit et unohin binderini himaan. Rintsikoista halusin joka tapauksessa eroon, en oo kyseistä vaatekappaletta urheilurintsikoi lukuunottamatta käyttäny muuta ku Nagatossa yhen päivän ajan viimeseen pariin vuoteen ja joka kerta ne on epämukavammat. Dysforian takia varmaan osittain, mutta myös siks, et oon ostanu noi joskus vuonna nakki ja muusi, eikä ne varmasti oo enää (jos oli sillonkaan) oikeen kokoset. :'D
Onneks olin ottanu mukaan sentään XL kokosen paidan, johon hukuin melko hyvin.

Lintta lähti Krisin kanssa sinne lasten bileisiin tuomitsemaan, kun lapset ei osaa tanssia ja mä lähin hakee kaupasta salaatin. Kauppa oli menny 20 minuuttia sitte kiinni, mut siel oli edellee ihmisii ja kävelin vaa pokkana sisään ja ostin salaattini ja olin hämmentyny. Istuin sit Tamperetalon pääoven portaitten reunalla syömässä ja jossain vaiheessa Chiku, Eetu ja Chikun pikkusisko ilmaantuivat seuraani. Hetken päästä myös Otava liittyi jutustelemaan. Viileän iltailman tunkeuduttua luihin ja ytimiin siirryttiin sisätiloihin ja todettiin, et vois alkaa valua sinne kauhutarinaluennolle. Lintta jätti väliin ja lähti vuorostaan kauppaan. Me aateltii et oltas ihan ajoissa siel luennolla, mutta koko tila olikin jo ihan täynnä ja jäätiin istumaan lattille heti ovien sisäpuolelle. Onneks luento ei ollu oikeestaan luento, vaan luennoitsija vaan kerto muutaman kauhutarinan, eikä ollu ees dioja, joten ei haitannu, ettei nähty mitään. Meinasin tosin nukahtaa muutamaan otteeseen. En kyllä niinkään luennon takia, vaan nyt vihdoin alko ne vähäiset yöuneni painaa, eikä yhtään auttanu, et luennolla ei tunnelman luomiseks ollu lainkaan valoja. ''

Luennon jälkeen metsästin majottujani ja lähettiin kohti Vuoresta. Oltii perjantaina vielä aateltu käväsevämme aikuistenkin bileitten puolella, mutta mä aloin olla kyl ihan unten mailla, joten ihan hyvä, ettei sit lähetty yrittämään. Juotiin teetä kuitenkin vielä vähän aikaa ja puolen yön maissa mentiin nukkumaan. Tän yön luojan kiitos nukuin sit ku tukki.


Kananin Kanan team



Sunnuntaina suunnattiin coniin tunti lauantaita myöhemmin. Lintta siviileissä, minä Yuri on icen Yuriona. Mun piti tosiaa käyttää Yurioo jo Desun lauantaina, mutta sillon tuli yllättäviä muutoksia, niin Yurio pääs nyt ekaa kertaa päälle. Oli muute helvetin kuuma cossi. :_D Mul oli t-paita, huppari ja tekonahkahihanen takki päällekäin, voitte uskoo et viihdyin paremmin pihal.

Meil ei ollu kummalkaa mitää kiinnostavaa puheohjelmaa sunnuntaina. Käytiin ekaks coniin tullessa metsästää mun yks kirppari-ihminen, jolta ostin upeen Kanan pyyhkeen. Sitte käytiin pikasesti ottamassa hyvässä nurkassa musta pari kuvaa. Viskaan jossai kohtaa noit muitten photarien kuvia, niin johonki niistä tunkasen Yurionki, kuvii ei tullu niin paljoo, et omaan postaukseensa riittäs. Lähinnä mua nyt jotenki vaan häiritsee niis oman naamani Yurioon sopimattomuus tosi paljon, mun pää on liian pitkulainen yhy. :<

Tän jälkee metsästettii toinen kirppari-ihminen, jolle sitten myin yhden korun ja siitä suunnattiin taas taidekujalle tuhlaamaan loput conibudjetista. En oo ikinä ollu näin taloudellisesti tiukil ja nyt vaa viskasin taidekujalle rahaa ku roskaa ja oikeest mitä on itsehillintä, en tunne käsitettä. En ainakaan hyvän artin kanssa, ruokakuluissa oon sit oiva kitsastelemaan. :_D

Joskus siinä iltapäivällä mentiin kattomaan sunnuntain ainoo meitä kiinnostava ohjelma, eli Tracon dancemedley. Oli tosi kivaa ja inspiroivaa, vaik mun jalat kyllä väsy pahasti seisomisesta. Me oltii eka istumas massa aika edessä josta näki hyvin, mut sit yleisöö käskettii tulee lähemmäs lavaa ja nousee ylös ja oon vähän katkera. :D Kivaa oli joka tapauksessa, paljon lahjakkaita ihmisiä ja oli kivaa kattoo ku porukka selvästi teki jotain josta tykkäävät tosi kovasti! Tän innottamana mäkin aloin huudella oisko Treel porukkaa kiinnostunu odottemitaryhmäileen ja on meillä nyt pieni viiden ihmisen ryhmä jo kasassa, enää vaan pitäs saada mietittyy missä ja millon ja miten päästäs harkkaan.



Dancemedleyn jälkeen pyörittiin taas Chikun ja Eetun kanssa ja moikkailtiin ihmisiä. Lallaa etsiskelin ja viestien välityksellä sain kuulla hänen olevan kunnon darrassa kotona, joten jäi siltä sunnuntai väliin. :-D Me todettiin siinä sitten, ettei meillä oo ihmeemmin tekemistä ja Lintan bussi oli lähdössä reilun puolen toista tunnin kuluttua, joten yhteistuumin käytiin hakemassa tavarat narikasta ja suunnattiin Ratinaan syömään. Lintta sieltä sitten liukeni bussiin ja me muut jäätiin vielä haahuilemaan Ratinaan. Lopulta Chikun siskon bussi lähti myös kohti Lahtea ja mä lähin samalla siitä sitten myös kotiin. Oli kyllä hassua, kun ei tarvinnu lähteä Tampereelta. En mä kyllä Treellä nyt silti pysyny conin jälkee, tiistaina tulin Helsingin kautta Lahteen. Helsingissä kävin Lintan kanssa kattomassa Bianca Del Rioa ja oli kyllä ihan törkeen jeba. Nyt oon pari päivää täällä, kunnes sunnuntaina on pakko liikahtaa takas Treelle, koska työhaastattelu tiistaina. Oon kyllä siitä edelleen tosi sekavis fiiliksis, mut ei nyt mennä siihen. Rons tulee mun mukana sit Treelle ja ens viikolla loppu viikosta tullaan molemmat taas Lahteen Lintan synttäreitten merkeissä. Yhtä reissaamista tää, mut ei voi mitään. ^^''



Conloottii















Kiitos kun luit ja nähdään photarikuvien merkeissä piakkoin, yritän olla ahkera. ^^/


























Orion kuittaa~~ 





















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti