perjantai 29. tammikuuta 2016

Jonkun Kirahvin nykytila

Hola, que tal?




Koska mun viimesimmät postaukset on pitkälti ollut teemalla cosplay tai conit, niin jospas tähän väliin jotain tämmöstä yleismaailmallista liirumlaarumia tätä blogia ylläpitävän kirahvin kakan elämästä.
Nyt tulee monta asiaa täysin satunnaisessa järjestyksessä, jotka on ollu semmosii oleellisii viime aikoina.

Nimi. Oon mietiskellyt ja pohdiskellut ja pohdiskellut ja mietiskellyt semmoista asiaa kuin nimimerkin vaihtaminen. Panda tai Thepandakingdom on ollu tosi kauan mulla ja tietyllä tavalla niist on tullu mun toiseen nimeen verrattavia nimiä mulle. Nyt mä vähän oon kuitenkin alkanu tietosesti tekemään jonkin asteista pesäeroa nykyisen ja menneen minäni välillä ja Panda on tosi sidottu semmosiin asioihin ja ihmisiin jotka haluun vaan unohtaa ja pyyhkiä mun historiasta kokonaan. Nyt sit oon ihan et pitääks mun alkaa kirjottaa postausten loppuun "Kirahvi kuittaa~~" ja jos vaihan twitterissä sen @ nimenki Kirahvilapseks, ni voiks joku muu alkaa käyttää Thepandakingdomia...




Ekumeeninen ralli. Mun lempiope joka opettaa ussaa ja psykaa on ollu reilun viikon lomalla ja meil oli aivan ihana sijainen. Semmonen reilu parikymppinen jäbä, joka ei ollu kyllä rumuudella pilattu ja jolla oli hurjan soma penaali ja aivan liian täydelliset kulmakarvat. Harmittaa ihan ettei se oo vakituinen opettaja, vaikka se olikin sijaistamassa mun ehdotonta lempiopettajaa. Musta oli hauskaa et ku se on alkujaan Kotkasta ni välillä sen kuuli sen puheesta, vaikken tiiä onks Kotkas erityistä murretta, mut välil oli jotain hauskoja sanoja ja sit kun siihen sekottu vielä välillä stadin slangia Helsingissä opiskelun ansiosta ja kasapäin sivistyssanoja niin avot. Harmi et mul ei oo ees sen mun lempiopen ketä toi oli sijaistamassa kursseja enää tyyliin koko lukion aikana. Oon ihan suru, koska miten mä nyt selviin koulusta. :C




Pupun muonaa. Oon jossain määrin alkanut kasvistua. Saattaa kuulostaa mun kirjottamana hölmöltä, koska viime kesänä tääläkin kritisoin kasvissyöntiä, mutta nyt oon alkanut itekin kallistua siihen suuntaan. Mulla tosin tää ei oo mikään eettiselle pohjalle rakennettu arvokyhäelmä, vaan oon vaan yksinkertasesti totaali kyllästyny suurimpaan osaan liharuokia, etenkin punaseen lihaan, mutta kalaan ja kanaankin jossain määrin. Pihvit sun muut on ihan nöyp nöyp, ei tee yhtään mieli, kun meil on ollu niitä niin usein. Tein ite muun muassa kasvis-nuudeli-wokkia ja tuli ihan hurjan hyvää~~ Iskä on kans tehny paellaa ja muuta risottoruokaa jotka on ollu tosi hyviä. Paella on aina hyvä~

Keijot. Oon täytellyt mangakaappiani ja harrastanut sen seurauksena kaappitetristä useaampaan otteeseen. Ostin cosplay-kirpparilta muun muassa K-ONit ja Karinit ja Lindalta Pichi pichi pitcheistä kolmosen ja nelosen. Karinit ja keijot ei oo vielä kaappiin asti päätynyt, mutta raivasin sinne tilaa niitä varten. Heitin saman tien myös omia turhuuksiani kirpparille, menkää kattomaan löytyskö teille jotain mieluista, meni vaatteita, peruukkeja ja mangaa.~



Pakkomielteen pakkotilaus. Oon tilaillu taas viime aikoina paljon kaikkea. Jouluna hyödynsin mm. Empin joulualet ja ostin neuleen ja super lämpimän pörröliivin. Lisäks oon hommannu repun, perus mustan Kånkenin ja seinää koristamaan tilasin Ebaysta nätin vanhanaikaisen maailmankartan. Kånkeneita oon yrittäny vältellä viimeseen asti, mutta oon kyllä tyytyväinen ostokseeni, vaikkakin noita tulee kaupungilla vastaan koko ajan ja se oli aika tyyris. Kuitenkin reppuna tosi kiva, tykkään tykkään. Nyt vielä odottelen mun mangojen ja yhden peruukin kotiin saapumista. ^^ Pitää varmaan sitten taas tilata jotain, on orpo olo kun ei oo mitään postipakettia odotettavana. :_D



Suomalainen melankolia. Tänään tuli harrastettua tätä. Istuttiin koko ilta pimeesä autossa sateessa jauhamassa paskaa. Oli tosi kivaa, ei oltu taas hetkeen juteltu, saati rantattu yhessä kaikesta paskasta ja oli ihan terapoivaa. Omaa viehätystään tämmösissäkin illoissa, ja vaikka tää tuleeki kostautumaan, koska en ollu kotona lukemassa kokeisiin ni en jaksa murehtia vielä, parempi näin ku et oisin masennellu taas vaan yksin kotona.~ Pidin.



Tutortuskaa. Tällä viikolla meijän opo päätti sairastua ja mun ja toisen tutorin piti pitää yseille kahestaan opotunti lukio-opinnoista. Ei herran Jumala ku meinas mennä hermot niihin. Niitten oma opo oli ihan auktoriteetiton ja ne oppilaat ei oo tainnu ikinä kuulla ihmisten kunnioittamisesta. Koko ajan ihme mekastusta ja esittämistä ja päälle puhumista. En haluu tietää millasii ne on jos ne tulee lukioon, koska puol tuntii hiljaa oleminen oli niille ihan sula mahdottomuus. Onneks oltiin tosi vittuuntuneita ja samalla tosi epäkannustavia sen toisen tutorin kans, ni toivottavasti ne ei oo tulos nyt sit meijän lukioon. Ylipäätään tuntuu et 2000-luvulla syntyneilt puuttuu joku sisäinen käytöstapojen omaksumisen komponentti. Sori jos tän lukee joku tällä vuos tuhannella syntynyt lapsonen, sinä saatat ehkä osata käyttäytyä, mutta ne joita minä olen tavannut, eivät todellakaan osaa.

Ylikuormitus. Koulu on syöny ihan älyttömästi aikaa ja voimavaroja. Toissa viikko meni tosiaan psykan minätutkielman parissa ihan kokonaan. Tällä viikolla olis pitäny alkaa jo lukee kokeisiin, koska koeviikko alkaa maanantaina, mut en oo yksinkertasesti kerenny, koska ruotsin itsenäisiä on pitäny vääntää ja ussan itsenäisiä ja espanjan sanoja ja vaikka mitä. Vielä pitäs kirjottaa tuhottomasti äikän tekstejä puhtaaks valmistelutunnille ja tehä psykan ja ussan valmistelutuntien itsenäiset, eikä pidä unohtaa ruotsin itsenäisiä lisäpistetehtäviä. Must tuntuu et lukittaudun koeviikon jälkeen kolmeks viikoska vähintään jonnekkin komeroon nukkumaan ja meditoimaan. (jos siis oon sillon vielä elossa...)



Koska tää postaus on ollu tosi pitkä ja varmaan puuduttavakin, niin voitte ottaa loppuun keventäväksi tekijäksi äikän tunnilla tekemäni kakkahaikun~ Nauttikaa.

~~

Kakka jäätyi vaan
Ei tarttunut ollenkaan
Hypin sen päällä

~~ 


Muitakin äikän kurssilla tehtyjä luovan kirjottamisen juttuja on luettavissa lähitulevaisuudessa Cuento de Hadas:issa. (yksi siellä onkin jo)





Kirahvi kuittaa~~ 





4 kommenttia:

  1. Kotka mainittu! Kotkan murre on kyllä aika omanlainen ja tietyllä tapaa ihana. Mitä nyt itse olen siihen tottunut, kun puhun vahvasti murtaen. Kaikkea kivaa olet ostanut. Hehehehee satun olemaan 2000-luvun mallia ja ymmärrän hyvin. Moni 00 pilaa muiden maineen typeryydellään. Onneksi olen saannut kunnian löytää viisaitakin 2000-luvun lapsia ympärilleni. Vaikka kuinka ihmeelliseltä se kuulostaa :,D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo Kotkan murre ainakin sen sijaisen puheista kuulosti tosi kivalta, musta murteet on suomenkielessä ylipäätään ihania, Lahes ei silleen oo murretta mitä nyt jätetään sanoista kirjaimia pois esim. kaikki muualt olevat on silleen "Oot Lahdesta?" Ja lahtelainen sanoo "Lahesta" mut sit Lahen "murteen" lisäks sotkeutuu välillä jotain muita mukaan joista en ees tiiä mist ne on tullu mut käytän sanoja mie ja sie ja työ ja muita vastaavia.
      Mitä teihin -00 syntsiin tulee ni voi hyvin olla et Lahen ulkopuolella on tosi fiksuja ihmisiä ja mukavia mut Lahessa ne on vähän tota joo ei. :'D

      Poista
  2. Hee Kotka mainittu, torilla tavataan eiku :DDD Kotkan murre on hauskaa kuultavaa, miä ja siä, hernekeitto on hernekeitto eikä hernekkeitto jne :DD Itellä on vähä semmone sekasikiömurre, vähä Kymenlaakson (ja Kotkan) murretta sekotettuna Etelä-Karjalan murteeseen, kiitos koulun ja asuinpaikan, koska mie siinä Kymenlaakson ja Etelä-Karjalan rajoilla asun 8) En tiiä kyl miks tulin selittää tätä mut iha sama :DD

    Täällä Miehikkälässä kaikki lapset ny on käyttäytymistaidottomii, me -99 oltiin pahimpii viime vuonna koulussa minuu ja parii muuta lukuunottamatta, itel ei kamalasti oo kokemusta 2000-luvun lapsista muuta ku et ne on liikaa puhelimilla :D

    Mut tosi hyvä postaus, mie oon varma siit, et kyl sie selviit koulustaki! :3 *voimahaleja*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahhaa minä en ole yhtään niin varma <:____D kiitos kuitenkin halit on aina muy bien~ muts on tosi kiva kuulla mitä murteita ihmiset puhuu joten selitys on ihan okei ^^

      Poista